Wraz z rozpoczęciem sezonu wakacyjnego do rozkładu powróci pociąg KD Premium Nadmorski. Po udanej, ubiegłorocznej drugiej edycji sezonowych przejazdów regionalne linie kolejowe znów zawiozą Dolnoślązaków do Świnoujścia. Pierwszy kurs zaplanowano na 21 czerwca. Wiadomo, że podobnie jak w poprzednich latach, czas przejazdu na trasie z Wrocławia będzie krótszy niż pociągów Intercity. Przewoźnik przygotowuje się na duże zainteresowanie.
Pociągami regionalnymi nad morze
Zdobycie biletu na przejazd pociągiem nad Bałtyk w wysokim sezonie bywa wyzwaniem. Zapotrzebowanie jest bardzo duże i choć PKP Intercity każdego roku uruchamia dodatkowe wagony dla najbardziej popularnych kursów, miejsc siedzących, szczególnie w weekendy, może nie starczyć dla wszystkich. Z pomocą przychodzą przewoźnicy regionalni, którzy, choć w ciągu roku skupiają się na kursach w obrębie jednego województwa, latem proponują swoim klientom także nieco dłuższe trasy. Tak robią m.in. Koleje Mazowieckie, które co roku wysyłają na tory pociąg „Słoneczny” z Warszawy do Gdyni.
Koleje Dolnośląskie do Świnoujścia
Już 21 czerwca 2025 roku wystartuje trzecia już edycja przejazdów pociągiem KD Premium Nadmorski. Skład Kolei Dolnośląskich zabierze wrocławian do Świnoujścia w każdy wakacyjny weekend oraz dodatkowo 19 czerwca i 15 sierpnia. Kursy będą realizowane do 31 sierpnia, a trasa będzie przebiegać przez Legnicę, Lubin, Głogów, Zieloną Górę, Szczecin i Międzyzdroje. „Ogromne zainteresowanie połączeniem do Świnoujścia było dla nas bardzo pozytywnym zaskoczeniem, dlatego zdecydowaliśmy się je ponownie uruchomić, spełniając oczekiwania mieszkańców Dolnego Śląska, jak i turystów. Co ważne, w ubiegłym roku skorzystało z niego ponad 7,5 tysiąca pasażerów” – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Czas przejazdu KD z Wrocławia do Świnoujścia wyniesie 5 godzin i 7 minut, czyli 42 minuty krócej od najszybszego Intercity na tej samej trasie.
Czytaj też:
Pociągi do wakacyjnego kurortu wracają. Polacy uwielbiają tu wypoczywaćCzytaj też:
To najdłuższy wiadukt kolejowy w Polsce. Robi piorunujące wrażenie