Ile zarabia pilot Boeinga? Pilot zdradza prawdę o zarobkach w lotnictwie!

Ile zarabia pilot Boeinga? Pilot zdradza prawdę o zarobkach w lotnictwie!

Dodano: 
Piloci, zdjęcie ilustracyjne
Piloci, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pixabay
Marzenia o lataniu, błękitne niebo i prestiż zawodu pilota, to wszystko przyciąga wiele osób do branży lotniczej. Jednak za fascynującą wizją kryje się również kwestia zarobków. Ile tak naprawdę zarabia pilot Boeinga? Damian Łaszek, doświadczony pilot Boeinga 737, pracujący dla jednej z największych linii komunikacyjnych na świecie, uchyla rąbka tajemnicy, przedstawiając realia finansowe.

Damian Łaszek na kanale YouTube „MomenTy” uchylił rąbka tajemnicy związanej z zarobkami w lotnictwie. Dla wielu początkujących pilotów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z lotnictwem liniowym, kluczowe jest zrozumienie, na jakie wynagrodzenie mogą liczyć. Łaszek jasno określa widełki zarobków dla pierwszych oficerów w Europie.

– Możemy założyć, że pierwszy oficer, jak zaczyna swoją karierę, to w Europie zarobi w granicach, powiedzmy, od 2 tys. euro w górę, ale to jest taki początkowy start – mówi.

Podkreśla jednak, że jest to jedynie punkt wyjścia. – Ogólnie oficer w Europie, powiedzmy, za średnią możemy przyjąć, że zarabia 4-5 tys. euro miesięcznie – dodaje.

CAŁA ROZMOWA:

Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy pilot zdecyduje się na pracę poza Starym Kontynentem. Kraje arabskie, znane z dynamicznie rozwijającego się sektora lotniczego i atrakcyjnych pakietów wynagrodzeń, oferują znacznie wyższe stawki.

– Natomiast jeżeli ktoś zdecyduje się, żeby opuścić Europę i pracować dla jakiejś linii, która znajduje się w Emiratach Arabskich czy w krajach arabskich ogólnie, to tam zarobki oficera mogą przekraczać kilkanaście tysięcy euro czy dolarów miesięcznie – precyzuje Łaszek.

Zarobki kapitana. Szczyt kariery i finansowa gratyfikacja

Awans na stanowisko kapitana to nie tylko większa odpowiedzialność, ale także znaczący wzrost wynagrodzenia. W Europie kapitanowie mogą liczyć na solidne zarobki, odzwierciedlające ich doświadczenie i umiejętności.

– Jeżeli chodzi o kapitana, to znowuż w Europie średnia to będzie powiedzmy pomiędzy 8 a 12 tys. euro – informuje pilot.

Podobnie jak w przypadku pierwszych oficerów, zarobki kapitanów poza Europą, zwłaszcza w krajach arabskich, osiągają znacznie wyższe poziomy. Damian Łaszek podaje imponującą kwotę: – Kapitan jest w stanie zarobić nawet 35 tys. dolarów miesięcznie – mówi. Ta liczba jasno pokazuje, że doświadczeni piloci są bardzo poszukiwani i cenieni na globalnym rynku pracy, szczególnie w regionach o wysokim zapotrzebowaniu na wykwalifikowaną kadrę lotniczą.

Czynniki wpływające na wysokość zarobków w lotnictwie

Warto podkreślić, że przedstawione kwoty są orientacyjne i mogą się różnić w zależności od wielu czynników. Damian Łaszek zaznacza, że "to jest bardzo różnie, zależy od firmy, zależy od tego, gdzie będziemy pracować, czy będzie to Europa, czy będzie to poza Europą." Do kluczowych elementów wpływających na wysokość wynagrodzenia należą też takie czynniki jak:

  • Firma lotnicza: Różne linie lotnicze mają odmienne polityki płacowe, pakiety socjalne i systemy premiowe.
  • Doświadczenie pilota: Lata pracy, nalot godzinowy i typy samolotów, na których pilot ma uprawnienia, bezpośrednio przekładają się na jego wartość na rynku pracy.
  • Region pracy: Jak widać na przykładzie Europy i krajów arabskich, lokalizacja ma ogromne znaczenie dla wysokości zarobków.
  • Typ samolotu: Piloci latający na większych i bardziej skomplikowanych maszynach, takich jak Boeing 737, zazwyczaj zarabiają więcej.
  • Dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje: Specjalistyczne szkolenia i certyfikaty mogą zwiększyć atrakcyjność pilota na rynku pracy i wpłynąć na jego wynagrodzenie.

Zawód pilota liniowego, choć wymagający ogromnego poświęcenia, determinacji i ciągłego rozwoju, oferuje atrakcyjne perspektywy finansowe. Zarobki, zwłaszcza na stanowisku kapitana i poza Europą, mogą być bardzo wysokie, co czyni tę profesję jedną z najlepiej opłacanych. Jednak, jak podkreśla Damian Łaszek, droga do osiągnięcia tych zarobków jest długa i wymaga nieustannego dążenia do celu.

Czytaj też:
Rovaniemi to nie tylko wioska św. Mikołaja. Tym podbije serca Polaków

Czytaj też:
LOT uruchomi słoneczną trasę z Warszawy. „Wakacyjny kierunek”

Opracował:
Źródło: Momenty-rozmowy/YouTube