Znalazłam w Europie plażę jak na Karaibach. To tylko dwie godziny lotu z Polski

Dodano:
Plaża koralowa na Isle of Skye
Plaża koralowa na Isle of Skye Źródło:WPROST.pl / Paulina Ermel
Wsiadłam w samolot na lotnisku Warszawa-Modlin, dwie godziny później byłam w Szkocji. Na jednej z tutejszych wysp znalazłam plażę, która do złudzenia przypomina tę na Karaibach. Tutejsza woda ma bajkowy kolor.

Kiedy myślicie o pięknych piaszczystych plażach w pobliżu turkusowej wody, co jako pierwsze przychodzi wam do głowy? Pewnie gorące Malediwy, tropikalne Bali albo rajskie Karaiby. Okazuje się jednak, że równie piękne miejsca, co w tropikach, można znaleźć dużo bliżej Polski. Już w 2023 roku rekomendowaliśmy wam wycieczkę do Szkocji, na której terenie znajdują się iście karaibskie zakątki. Do jednego z nich udałam się przy okazji swojego urlopu.

Wsiadłam w samolot na lotnisku Warszawa-Modlin, do Edynburga doleciałam w 2 godziny. Stąd samochodem pojechałam na malowniczą Isle of Skye. To tu znajduje się plaża koralowa, która wygląda, jakby leżała na Karaibach. A od Polski dzieli ją chwila drogi. Po wizycie w tym miejscu zupełnie nie dziwię się, dlaczego podróżnicy nazywają je rajem.

Plaża w Europie jak na Karaibach

Żeby dostać się na plażę koralową na wyspie Skye, trzeba z Edynburga przejechać samochodem 5-godzinną trasę. Po drodze jednak mijamy wiele malowniczych jezior, a także mnóstwo zieleni, z której słynie Szkocja. Alternatywą jest lot samolotem do Glasgow i tu przesiadka do auta. Dobrą wiadomością jest to, że wyspa połączona jest z resztą kraju mostem, więc dostaniemy się tu tzw. suchą stopą.

Wielu turystów na Wyspie Skye zatrzyma się w jej „stolicy”, jaką jest miejscowość Portree. Stąd jednak od plaży koralowej będzie ich dzielić ok. 40 km drogi, a warto dodać, że ulice na Isle of Skye są wąskie i w niezbyt dobrym stanie. Zaletą jednak jest to, że przez wiele kilometrów nie spotkamy raczej nikogo. Chyba że weźmiemy pod uwagę owce. Tych na wyspie nie brakuje.

My nocowaliśmy tuż obok miejscowości Dunvegan, która oddalona jest od „karaibskiej” plaży o niecałe 8 km. Stąd pojechaliśmy wprost na nią. Droga prowadzi przez pagórki, obok jezior, wzdłuż skał, a także kamiennych murów, których pochodzenia nie znamy. Auto można zaparkować tuż przed „furtką”, która dosłownie otwiera szlak w kierunku Coral Beach.

Po chwilowej wędrówce naszym oczom ukazała się bezkresna zieleń i wybrzeże, które początkowo „ozdobione” było czarną plaża pełną drobnych kamieni. Zastanawialiśmy się tym samym, czy trafiliśmy w dobre miejsce. W końcu karaibska i koralowa plaża kojarzą się z bielą piasku i koralowców, a także z turkusową wodą. Poszliśmy dalej i dopiero wtedy naszym oczom ukazał się widok, którego zdecydowanie nie skojarzylibyśmy ze Szkocją.

Coral Beach na Isle of Skye

Plaża koralowa w pobliżu miejscowości Claigan jest bowiem naprawdę zrobiona z pokruszonych białych wodorostów koralowych przypominających koralowce, które sprawiają, że woda ma tropikalny błękit, gdy tylko wychodzi słońce. Miejsce naprawdę magiczne, idealne na rodzinny piknik, a może i nawet kąpiel. Dla osób urodzonych w kraju nad Bałtykiem temperatura wody nie powinna stanowić problemu.

Co ważne, wizyta na tej plaży ma urok podczas każdych warunków pogodowych. Najlepiej, kiedy świeci słońce, ale nie jest ono konieczne do dostrzeżenia jej walorów. W pobliżu spotkaliśmy dosłownie 3-4 osoby, które wylegiwały się na kocach na pobliskiej trawie i np. czytały książki.

Plażę można też podziwiać z pobliskich pagórków. Wdrapanie się na nie jest łatwe i zajmuje chwilę, a widoki są nieziemskie.

Plaża koralowa w Szkocji

Szkockie plaże są jednymi z najpiękniejszych na świecie

Szkocka koralowa plaża znajduje się w miejscu, które zapiera dech w piersiach. Jest bowiem częścią wyspy Skye, która leży w archipelagu Hebrydów Wewnętrznych. Stąd rozpościerają się niezwykłe widoki na otwartą zieloną przestrzeń, pobliskie wyspy i bezkresne wody Oceanu Atlantyckiego. To tu można obserwować różne gatunki ptaków, foki, a także... wieloryby.

Na wyspie Skye znajdzie się coś dla miłośników aktywnego spędzania czasu, gdyż można uprawiać tu trekking. Szczególnie polecamy odwiedziny przy Old Man of Storr, podziwianie wodospadu Mealt Falls, czy przeniesienie się do tropikalnego klimatu w The Fairy Glen. Słynie ono z licznych legend o wróżkach i nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Warto też wspomnieć o znajdujących się tutaj zamkach i ruinach, które przeniosą nas w świat Harry'ego Pottera.

Czytaj też:
Byłam nad najpiękniejszym jeziorem w Europie. Nigdzie nie znajdziecie tak dobrych kremówek
Najpopularniejsze kierunki na wakacje w 2024 roku. Google ujawnił, czego poszukują turyści