Pociągi do Zakopanego będą szybsze. Uda się pobić rekord sprzed 88 lat

Pociągi do Zakopanego będą szybsze. Uda się pobić rekord sprzed 88 lat

Dodano: 
Pociąg na stacji Zakopane
Pociąg na stacji Zakopane Źródło:Shutterstock / CatwalkPhotos
PKP wprowadza korektę rozkładu jazdy na wiosnę. Pociągi na małopolskiej trasie w końcu pojadą szybciej niż w latach 30. XX wieku.

Marcowa korekta rozkładu PKP nie przyniesie nowych połączeń, ale i tak powinna zadowolić pasażerów. Klienci polskiego przewoźnika kolejowego doczekają się szybszego czasu przejazdu na wielu połączeniach, w tym na szczególnie obleganej w sezonie zimowym trasie z Krakowa do Zakopanego. Po 88 latach na tym odcinku zostanie pobity rekord czasu przejazdu ustanowiony przez słynną Luxtorpedę. Pociąg Intercity pobije go o 4 minuty. Po latach modernizacji pociągi dojeżdżają również na główną stację w stolicy polskich Tatr.

Zmodernizowane wagony i szybsze pociągi

Na 10 marca 2024 roku przewidziano korektę rozkładu jazdy, która tej wiosny umożliwi pasażerom szybsze pokonywanie popularnych tras w wygodnych, zmodernizowanych przez fabrykę w Poznaniu wagonach. Dzięki nowym cichym wózkom, składy Intercity będą mogły poruszać się z prędkością 160 km na godzinę, co przyspieszy podróż na wielu połączeniach krajowych. „Po korekcie rozkładu trasę z Krakowa do Trójmiasta najszybszy pociąg pokona w 4 godz. 52 min, z Warszawy do Gdańska w 2 godz. 29 min, z Warszawy do Poznania w 2 godz. 29 min, z Lublina do Warszawy w 1 godz. 45 min, a z Bydgoszczy do Warszawy w 2 godz. 56 min” – czytamy na stronie rynek-kolejowy.pl

Najszybsza podróż z Krakowa do Zakopanego w historii

Rekord czasu przejazdu na trasie Kraków – Zakopane i Zakopane – Kraków pozostawał niepobity przez 88 lat. W 1936 roku ustanowiła go słynna Luxtorpeda, luksusowy skład produkowany wówczas w Polsce i w Austrii. Przez dziesięciolecia Polskie Koleje Państwowe nie mogły zbliżyć się do osiąganego w latach 30. XX wieku wyniku. W końcu, po latach starań i modernizacji, pociągi na trasie Kraków – Zakopane pojadą w czasie 2 godzin i 17 minut, a z powrotem w 2 godziny i 14 minut. Tym samym rekord przedwojennego pociągu zostanie pobity o dokładnie 4 minuty.

Czytaj też:
Nowość w aplikacji PKP Intercity. Turyści powinni odczuć różnicę
Czytaj też:
Koszmarna podróż z PKP. Pasażerowie spędzili w drodze ponad 30 godzin

Opracowała:
Źródło: rynek-kolejowy.pl