Szybka kolej przez Mazury. Podróż na popularnej trasie będzie prawie godzinę krótsza

Szybka kolej przez Mazury. Podróż na popularnej trasie będzie prawie godzinę krótsza

Dodano: 
Dworzec kolejowy w Olsztynie
Dworzec kolejowy w Olsztynie Źródło:Shutterstock / Martyn Jandula
Dzięki przeprowadzanej modernizacji czas przejazdu z Ełku do Olsztyna skróci się o 50 minut. Pociągi będą poruszać się dwukrotnie szybciej.

Polscy turyści mają kolejny powód do radości. Po niedawnej informacji o nowym połączeniu nad morze za jedyne 47 złotych ucieszą się także wielbiciele innego wakacyjnego regionu. Dzięki modernizacji sieci trakcyjnej pociągi na trasie z Ełku do Olsztyna będą jeździć nawet dwukrotnie szybciej, co pozwoli pasażerom podróżującym po północnej części Mazur zaoszczędzić prawie godzinę.

Szybkie pociągi na Mazurach

„PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują linię kolejową Ełk – Giżycko – Korsze do szybszych podróży pociągami przez północną część Mazur” – czytamy na stronie polskiego przewoźnika kolejowego. Właśnie podpisano kolejną umowę, tym razem na 233 mln złotych. Ta kwota umożliwi budowę nowych podstacji trakcyjnych, które dostarczą energię do zasilania sieci trakcyjnej. Dzięki modernizacji pociągi, które poruszały się z prędkością 80 kilometrów na godzinę, będą mogły osiągnąć dwukrotnie wyższe wyniki. Elektryfikacja linii umożliwi pasażerom szybszą i wygodniejszą podróż w części Polski, która do tej pory pod względem możliwości kolei wypadała raczej słabo.

Czas przejazdu skróci się o prawie godzinę

Dzięki modernizacji blisko 100-kilometrowej linii do Korszy, pasażerowie podróżujący z Ełku do Olsztyna linią kolejową numer 38 zaoszczędzą 50 minut. „Na realizowanym od marca 2022 roku odcinku Ełk – Giżycko na 30 kilometrach długości z 50 km wykonawca ułożył już nowy tor i zamontował słupy, na których rozwieszona zostanie sieć trakcyjna. Na drugim odcinku trasy od Giżycka do Korsz, który realizowany jest od października 2023 roku, wykonawca gromadzi materiały i dokonuje rozbiórki starych elementów torów i konstrukcji peronów” – czytamy. Realizacja całego projektu ma zakończyć się maksymalnie w I kwartale 2026 roku. Na szybsze podróże w województwie warmińsko-mazurskim pasażerowie będą więc musieli jeszcze trochę poczekać.

Czytaj też:
Koniec z kontrolą biletów w PKP? Szykuje się prawdziwa rewolucja
Czytaj też:
Nowe udogodnienie w pociągach Intercity. Niebawem staną tu popularne automaty

Opracowała:
Źródło: plk-sa.pl