Wizz Air na razie nie będzie latał z Mediolanu do Abu Zabi. Jak wynika z systemu rezerwacyjnego węgierskiego przewoźnika, wyczekiwane połączenie obsługiwane przez nowego Airbusa A321XLR zostało skasowane na miesiąc przed premierą. To miała być jedna z najdłuższych tras przewoźnika w historii, jednak włoska gazeta Corriere della Sera donosi o „nieprzewidzianych zmianach rynkowych”, które pchnęły przewoźnika do ostatecznej decyzji o rezygnacji. Media spekulują, że głównym powodem niespodziewanych zmian może być oferowanie tanich biletów przez Etihad Airways na tej samej trasie.
Ta trasa nie dojdzie do skutku
Zapowiadana na 2 czerwca 2025 roku inauguracja trasy z Mediolanu Malpensy do Abu Zabi nie dojdzie do skutku. Połączenie, które miało być operowane przez niedawno zakupionego Airbusa A321XLR, zostało po cichu usunięte przez przewoźnika z systemu rezerwacyjnego. Według najnowszych informacji linia nie opublikowała oficjalnego oświadczenia w tej sprawie na swojej stronie, jednak odpowiedziała na pytania włoskich mediów. Jak podaje Corriere della Sera, Wizz Air zawiesił międzykontynentalne połączenie przed startem z powodu „nieprzewidzianych zmian warunków rynkowych i względów operacyjnych”, które według internetowych spekulacji mogą mieć związek z pojawieniem się tej trasie linii Etihad Airways.
Konkurent z Zatoki Perskiej oferuje na tym odcinku atrakcyjne ceny przelotów, które idą w parze z jakością podróży, podczas gdy od momentu ogłoszenia trasy we wrześniu 2024 roku, Wizz Air miał sprzedać na te loty tylko sześć tysięcy biletów. „Wizz Air przegrał wojnę cenową z linią Etihad, która na tej samej trasie zaproponowała bardzo tanie bilety” – komentuje Fly4free.pl.
Długie trasy Wizz Air
Poza anulowanym połączeniem z Mediolanu do Abu Zabi węgierski przewoźnik ma w swojej siatce połączeń jeszcze dwie rekordowo długie trasy. Mowa o lotach z Londynu Gatwick do Dżuddy w Arabii Saudyjskiej, które pomimo zapowiedzi wcale nie są realizowane nowymi airbusami dalekiego zasięgu, a samolotami A321neo z mniejszą liczbą pasażerów.
Kolejną trasą ma być połączenie z Gatwick do Medyny, którego inauguracja jest planowana na sierpień.
Czytaj też:
Wizz Air kasuje trasę po zaledwie roku. To prawdopodobny powódCzytaj też:
Szef Ryanaira zaciera ręce. Turyści mają się spodziewać tanich lotów