17 tras zniknie z siatki połączeń Ryanaira. Zmiany obejmują również Polskę

17 tras zniknie z siatki połączeń Ryanaira. Zmiany obejmują również Polskę

Dodano: 
Ryanair
Ryanair Źródło:Unsplash / Portuguese Gravity
Tania linia lotnicza Ryanair okroi swój zimowy rozkład lotów. Zniknie z niego kilkanaście tras, w tym jedna z Polski. Wszystko przez brak porozumienia między przewoźnikiem a lotniskiem w Dublinie.

Wygląda na to, że najpopularniejszy przewoźnik w Europie nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w sprawie zmian, jakie szykuje jeszcze w tym roku. Siatka połączeń Ryanaira wciąż się kształtuje. I choć marka dba o to, aby non stop ją poszerzać o nowe ciekawe odcinki, niektóre też kasuje. Zimą np. anuluje aż 17 rejsów z lotniska w Dublinie. Wszystko przez spór w sprawie opłat lotniskowych.

Spór Ryanaira z lotniskiem w Dublinie

Ryanair odwoła tej zimy 17 tras z lotniska w Dublinie w ramach sporu z operatorem DAA w sprawie opłat lotniskowych. Linia lotnicza zmniejszy też częstotliwość na innych trasach i przeniesie flotę 19 „przyjaznych dla środowiska” samolotów.

Przewoźnik twierdzi, że decyzje te podyktowane są planami DAA co do podniesienia opłat pasażerskich o 45 proc., a także złym zarządzaniem wydatkami operatora lotniska. Ryanair zauważa także, że zarządca portu lotniczego nie tworzy żadnych programów, które zachęcałyby przewoźników do inwestowania w samoloty o niższej emisji.

„DAA powinna pilnie nadać priorytet inwestycjom w tanią użyteczną infrastrukturę i wprowadzić programy zachęt do niższych opłat, które ułatwią wzrost liczby pasażerów, nagrodzą niskoemisyjne samoloty i pobudzą turystykę, wesprą ją, a także przyczynią się do wzrostu liczby miejsc pracy” – powiedział dyrektor generalny Ryanair DAC Eddie Wilson na konferencji prasowej w Dublinie.

DAA „kategorycznie zaprzecza” tym doniesieniom i nazywa twierdzenia Ryanaira fałszywymi.

Ryanair anuluje trasy na zimę

Ryanair skasuje ze swojej siatki połączeń rejsy z Dublina do takich miejsc jak: Carcassonne we Francji, Norymberga i Lipsk w Niemczech, Billund w Danii, Bournemouth w Wielkiej Brytanii, Castellón, Santiago i Asturia w Hiszpanii, Genua i Palermo we Włoszech, Klagenfurt w Austrii, Koszyce na Słowacji, Płowdiw w Bułgarii, Połąga na Litwie, Sybin i Suczawa w Rumunii oraz Szczecin w Polsce.

Sprzedaż biletów na te trasy zakończy się 1 listopada, co spowoduje spadek liczby pasażerów Ryanaira na lotnisku w Dublinie o 10 proc. w porównaniu z ubiegłą zimą.

Ryanair skrytykował plan operatora lotniska dotyczący budowy 700-metrowego tunelu cargo pod pasem startowym lotniska z bocznym wiatrem, który ma kosztować 250 mln euro. Nazwał go zbędnym, twierdząc, że zamiast tego DAA powinno zaplanować rozbudowę dwóch terminali lotniska w Dublinie, aby zwiększyć liczbę pasażerów i poprawić jakość połączeń.

Linia lotnicza stwierdziła również, że na lotnisku w Dublinie nie zachęca się do zwiększania ruchu lub nagradzania inwestycji w samoloty o niższej emisji CO2 i hałasu, w związku z czym Ryanair poinformował, że relokuje flotę 19 samolotów Boeing 737-8200, które spalają znacznie mniej paliwa i emitują o 40 proc. hałasu mniej.

Dyrektor naczelny DAA Kenny Jacobs zaprzeczył tym twierdzeniom. Stwierdził, że przejście podziemne jest „optymalnym” rozwiązaniem pod względem bezpieczeństwa i powiedział, że DAA do końca roku poda informacje na temat swoich ambicji dotyczących obu terminali lotniskowych we wniosku skierowanym do Rady Hrabstwa Fingal.

Powiedział, że DAA ma również zaplanowany pakiet zachęt do zrównoważonego rozwoju na rok 2024, a oceny Ryanaira są przedwczesne.

Co o tym sądzicie?

Czytaj też:
Wprowadzają limity lotów dla turystów. Duże lotnisko zapowiedziało zmiany na październik
Czytaj też:
UE wprowadzi cenę minimalną lotów? Francja szuka poparcia dla pomysłu

Opracowała:
Źródło: The Irish Times