Oto najlepsza atrakcja turystyczna w Europie. Wygrała z Wieżą Eiffla, Koloseum i Akropolem

Oto najlepsza atrakcja turystyczna w Europie. Wygrała z Wieżą Eiffla, Koloseum i Akropolem

Dodano: 
Dublin
DublinŹródło:Unsplash
Najlepsza atrakcja turystyczna w Europie wybrana. Takiego laureata nikt się nie spodziewał. Niepozorny obiekt pokonał europejskie giganty.

World Travel Awards wyłonił zwycięzcę konkursu na najlepszą atrakcję turystyczną Europy. W 2023 roku w plebiscycie znalazło się miejsce dla 12 nominowanych obiektów ze starego kontynentu. Pomimo obecności tak znanych i popularnych miejsc jak Wieża Eiffla w Paryżu, Pałac Buckingham w Londynie czy Koloseum w Rzymie, głosowanie wygrała atrakcja z Irlandii.

Pierwsze miejsce zaskakuje

Pierwsze miejsce w konkursie zajęło Muzeum browaru Guinnessa (Guinness Storehouse). Może to wydawać się zaskakujące, ale zlokalizowana w Dublinie atrakcja została już laureatem World Travel Awards w 2015 roku. Corocznie odwiedza ją milion turystów – od pierwszego otwarcia w 2000 r. Guinness Storehouse odwiedziło do końca 2022 roku 22,9 mln osób. Jest najchętniej odwiedzanym miejscem w Irlandii. W historii wizytę tu złożyły także znane osobistości – królowa Elżbieta oraz książę William z żoną Kate.

Guinness to potężna, rozpoznawalna marka. Muzeum przybliża turystom historię tego napoju oraz sposób jego produkcji. Do dyspozycji gości jest kilka restauracji, w tym Bar & Brasserie serwujący Guinnessa i ostrygi czy bar Gravity, z którego roztacza się 360-stopniowy widok na Dublin.

Muzeum Guinnesa wygrało ze znanymi europejskimi atrakcjami

Wśród nominowanych znalazł się bulwar w Batumi, pomosty Passadiços do Paiva w Geoparku Arouca w Portugalii oraz bułgarski „Zamek zakochany w wietrze”, który samodzielnie od 1996 roku budował jeden człowiek, Georgi Tumpalova.

Były też oczywiście miejsca bardziej kultowe, które jednak finalnie zostały pokonane przez irlandzkie muzeum. Obiekty takie jak Pałac Buckingham, Wieża Eiffla, Sagrada Família, Koloseum i Akropol nie wzbudziły w tym roku wystarczającego uznania internautów przyznających tytuł najlepszej atrakcji.

Dyrektor zarządzająca konkursem, Catherine Toolan, stwierdziła, że to „fantastyczna pochwała” dla Irlandii. „Ta nagroda jest doskonałym wyrazem uznania dla jakości Guinness Storehouse i jest szczególnie ważna, ponieważ laureat jest wybierany przez turystów” – dodał Paul Kelly, dyrektor generalny Fáilte Ireland.

Czytaj też:
„Mała Wenecja” podbija serca turystów z Europy. Z Polski dolecisz tu za 90 zł
Czytaj też:
Planują otworzyć tunele z czasów II wojny światowej. To będzie największa atrakcja w stolicy

Opracowała:
Źródło: Thesun.co.uk