Popularna atrakcja będzie kilkukrotnie tańsza. To koniec nieuczciwych cen

Popularna atrakcja będzie kilkukrotnie tańsza. To koniec nieuczciwych cen

Dodano: 
Turyści w Koloseum
Turyści w Koloseum Źródło:Shutterstock
Niekonkurencyjne praktyki biur turystycznych zawyżyły ceny wstępu do sławnego zabytku. Od teraz, dzięki nowemu systemowi sprzedaży, problem zostanie rozwiązany.

Bilety do najsłynniejszej atrakcji w Rzymie mogły być nawet cztery razy droższe przez nieuczciwe praktyki firm zajmujących się organizacją wycieczek. Prywatne poddmioty wykupywały wszystkie dostępne bilety do Koloseum, zmuszając turystów do skorzystania z droższych pakietów. Tolerowana przez lata praktyka będzie miała swój kres, dzięki nowej formie sprzedaży wejściówek.

Bilety były droższe niż powinny

Cena biletu normalnego umożliwiającego wejście na teren Koloseum wynosi 18 euro. Niestety turyści za możliwość zwiedzania musieli zapłacić nawet 80 euro. Biura pośredników oraz osoby prywatne masowo wykupywały dostępne w systemie sprzedaży bilety, by odsprzedawać je turystom po zawyżonej cenie. Sytuacja, w której wejściówki na stronie internetowej muzeum były wyprzedane na długie tygodnie naprzód, nie była niczym niezwykłym.

Organy śledcze badające nielegalne praktyki stwierdziły, że do wykupu biletów dochodziło masowo za pomocą zautomatyzowanych systemów zakupów. Postanowiono znaleźć sposób uniemożliwiający korzystanie z tych narzędzi, które z punktu widzenia zdrowej konkurencji były nieakceptowalne.

Nowy system rozwiąże problem

Nowy system sprzedaży biletów zacznie obowiązywać od środy 18 października. Nowe bilety będą dokumentami imiennymi, co oznacza, że w chwili transakcji trzeba będzie podać dane osoby, która w przyszłości skorzysta z wejściówki. Imienia i nazwiska umieszczonego na bilecie nie będzie można potem zmienić. Sprzedaż będzie prowadzona za pośrednictwem strony internetowej www.colosseo.it, a także w centrach obsługi telefonicznej i kasach biletowych. Liczba biletów sprzedawanych na miejscu zostanie podwojona, aby ułatwić zwiedzanie tym, którzy nie dokonali zakupu przez internet.

twitter

Jak podają CNN i włoskie media, ceny w Italii w porównaniu z zeszłym sezonem wzrosły nawet o 130 proc. Koszt niektórych produktów i usług bywa absurdalny – przykładem niech będzie rachunek pary turystów, którzy za dwie kawy i dwie butelki wody zapłacili 60 euro. Obniżenie cen wizyty w jednej z najchętniej odwiedzanych atrakcji przyniesie ulgę zmęczonym drożyzną odwiedzającym.

Czytaj też:
Lotnisko Chopina ostrzega. Oszuści sprzedają zagubione bagaże
Czytaj też:
„Oszustwa autobusowe” w Zakopanem dotykają turystów. Tracą pieniądze

Opracowała:
Źródło: wantedidrome.com/reuters