Rekordowe przyspieszenie na trasie PKP. Tutaj dojedziemy nawet 40 minut szybciej

Rekordowe przyspieszenie na trasie PKP. Tutaj dojedziemy nawet 40 minut szybciej

Dodano: 
PKP Intercity
PKP Intercity Źródło: Shutterstock
PKP Intercity zapowiada poważne zmiany na grudzień 2024 roku. Podróż na jednej z tras ma być wyjątkowo szybka. Czy to szansa na to, że pociągi zaczną konkurować z samolotami?

Wyjątkowo dobrze będą się mieć podróżni, którzy jeżdżą z Warszawy do Szczecina i z powrotem. Rekordowe zmiany w rozkładzie zauważymy jeszcze w tym roku. Pociągi mają kursować 4 godziny i 17 minut, a to aż o 42 minuty szybciej niż zwykle. Dziś, gdy wpiszemy w wyszukiwarce wybrane połączenie, system pokazuje, że pojedziemy nawet 5 godzin i 33 minuty. Najszybsze pociągi pokonują trasę w 4 godziny i 59 minut. Gdy zacznie się zima, ma być inaczej.

Trasa Warszawa-Szczecin. Rekordowe przyspieszenie

O tym, jak męcząca bywa podróż pociągiem z Warszawy do Szczecina wiedzą przede wszystkim ci, którzy przez ostatnie lata dość często korzystali z tego połączenia. Za przejazd w jedną stronę płaci się zwykle około 70 zł, więc cena kusi i jest bardziej atrakcyjna niż chociażby przelot z krajowym przewoźnikiem LOT – chyba że mamy szczęście do promocji. Mimo to sam przebieg trasy z PKP jest uznawany za bardzo męczący.

Już w grudniu wszystko ma się zmienić. PKP PLK zapowiedziało zmiany i podało szczegóły dotyczące przyspieszenia kursowania pociągów na trasach w momencie wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Zmiana na lepsze to zasługa oddania do użytku wyremontowanej linia z Poznania przez Krzyż. Największe przyspieszenie ma dotyczyć połączenia z Warszawy Centralnej do Szczecina Głównego.

Pociągi PKP będą szybsze

To nie wszystko. Wiadomo też, że o dziesięć minut (do 2 godz. i 19 min) spadnie czas przejazdu z Poznania do Warszawy. Nowy rozkład uwzględni aż 19 kursów między tymi miastami dziennie. Ponadto o jedną czwartą – z dwóch godzin do półtorej godziny – skróci się podróż na trasie Warszawa – Białystok. Z Warszawy do Łodzi pojedziemy krócej o 11 minut. Podobnych zmian ma być o wiele więcej. Szybciej mamy jeździć też z Warszawy do Rzeszowa, z Wrocławia i Poznania do Pragi, z Warszawy do Krakowa i Katowic, z Rzeszowa do Wrocławia oraz z Krakowa do Zakopanego, Nowego Sączu i Krynicy Zdrój. W wielu przypadkach mamy jechać krócej niż 2 godziny.

„Już niedługo będziemy uruchamiać więcej połączeń bezpośrednich, bo w ten sposób możemy osiągnąć jeszcze większe skrócenie czasu podróży i przyciągnąć dodatkowych pasażerów. Jednocześnie wydłużymy trasy. Takie też jest podejście w Europie Zachodniej” – informował wiceminister Piotr Malepszak.

Szybciej pociągiem czy samolotem?

Jeśli mowa o zapowiadanym rekordowym przyspieszeniu (Szczecin-Warszawa) wiele może się zmienić. Na ten moment turyści mają do wyboru dwie propozycje, albo pojadą z Warszawy do Szczecina pociągiem przez co najmniej 5 godzin, albo skorzystają z połączenia linii lotniczej LOT (1 godzina i 5 minut). Ta silnie konkuruje z PKP Intercity, bowiem na tej trasie przewoźnik lata aż 22 razy w tygodniu. Taka podróż nie jest jednak tania, bo poza promocją może kosztować około 500 zł w obie strony albo więcej. (Tak wygląda to na przełomie lipca i sierpnia).

Gdy PKP skróci wspomnianą trasę, może przyciągnąć do siebie spore grono nowych podróżnych. Nawet jeśli pociąg nadal będzie jechał dłużej niż samolot, to stanie się atrakcyjniejszy. Trzeba mieć na uwadze, że lotnisko w Szczecinie jest bardzo oddalone od centrum — około 46 km. To znacznie utrudnia sprawę i wydłuża podróż. Może się okazać, że wybierając pociąg, przemieścimy się sprawniej.

Czytaj też:
PKP zafundowało koszmar pasażerom. Upał i ścisk to był dopiero początek
Czytaj też:
Szykują się hitowe połączenia z Polski. Z Trójmiasta aż do Czech

Opracowała:
Źródło: warszawa.wyborcza.pl