Tak wyglądają nowe wagony PKP. Nie wszyscy będą zadowoleni

Tak wyglądają nowe wagony PKP. Nie wszyscy będą zadowoleni

Dodano: 
Nowy wagon restauracyjny
Nowy wagon restauracyjny Źródło: Materiały prasowe / Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Pociągi PKP przejdą wkrótce prawdziwą metamorfozę. Polski przewoźnik zamówił nowe wagony. Choć wyglądają luksusowo, nie wszystkim przypadną do gustu.

Podróżni doczekali się prawdziwej rewolucji na torach. Polski rynek kolejowy wzbogaci się nie tylko o potencjalnych nowych przewoźników, ale także o właśnie zamówione luksusowe wagony, których mogłoby pozazdrościć turyści w całej Europie. Niestety, mimo wielu udogodnień na pokładzie nowoczesne składy nie wszystkim przypadną do gustu. Fani wagonów bezprzedziałowych mogą czuć się zawiedzeni.

Nowe wagony PKP

PKP Intercity i Fabryka Pojazdów Szynowych – H. Cegielski podpisały kontrakt na dostawę 300 nowych wagonów do 2026 roku. Składy pojadą z prędkością 200 km na godzinę, będą miały nowe udogodnienia i całkowicie nowy design. „We wnętrzach zostanie zastosowana nowa kolorystyka, oraz pojawią się nowe elementy wyposażenia takie jak ładowarki indukcyjne, czy oświetlenie dekoracyjne, przez co wnętrza zyskają bardziej przytulny i nastrojowy klimat, podkreślony elementami zabudowy w kolorze drewna” – przekazano w komunikacie biura prasowego przewoźnika. Na udostępnionych przez PKP Intercity wizualizacjach widzimy także specjalną przestrzeń dla dzieci i zmodernizowany wagon restauracyjny. „Wszystkie zakupione wagony będą klimatyzowane. Będzie w nich bezprzewodowy internet i system indywidualnego oświetlenia” – czytamy.

Wizualizacja nowych wagonów PKP

Nie wszyscy będą zadowoleni

W zamówieniu przewoźnika na 2026 rok znalazło się 38 wagonów restauracyjnych, 38 łączonych (przedziałowych i bezprzedziałowych), 106 wagonów przedziałowych i 120 wagonów w pełni bezprzedziałowych. To zła informacja dla turystów, którzy najchętniej całkowicie zrezygnowaliby z popularnych sześcioosobowych przedziałów, które wciąż wykorzystywane są na międzywojewódzkich i międzynarodowych połączeniach zarówno w pierwszej jak i drugiej klasie. „Podróżni – poza tymi, którzy podróżują całą rodziną lub w grupach – w większości preferują wagony bezprzedziałowe. Zwracają bowiem uwagę, że zapewniają zdecydowanie większy komfort, więcej prywatności i mniejszy kontakt z obcymi osobami” – czytamy w serwisie fly4free.pl.

Wizualizacje nowych wagonów PKPCzytaj też:
Rekordowe przyspieszenie na trasie PKP. Tutaj dojedziemy nawet 40 minut szybciej
Czytaj też:
PKP zafundowało koszmar pasażerom. Upał i ścisk to był dopiero początek

Opracowała:
Źródło: Materiały prasowe / Zespół Prasowy PKP Intercity S.A/ fly4free.pl