Nowa funkcjonalność Wizz Air. Tak sprawdzisz, czy oszczędzasz na bilecie

Nowa funkcjonalność Wizz Air. Tak sprawdzisz, czy oszczędzasz na bilecie

Dodano: 
Samolot Wizz Air
Samolot Wizz Air Źródło: Shutterstock / Tupungato
Czy promocja na bilety lotnicze faktycznie jest atrakcyjna dla klienta? Wizz Air zaprezentował ostatnio nową adnotację w swoim systemie sprzedaży.

Każdy pasażer lubi mieć poczucie, że kupił bilet lotniczy w możliwie atrakcyjnej cenie. Internetowe systemy sprzedażowe linii lotniczych stosują dynamiczne cenniki (m.in. zależne od popytu na danej trasie, ruchu na stronie, czasu do wylotu i innych parametrów), więc polowanie na okazje bywa zadaniem dla wytrwałych klientów. Co jakiś czas przewoźnicy organizują jednak promocje.

Najniższa cena z 30 dni. Czy promocja na loty się opłaca?

Rynek Lotniczy zauważył, że operujące w Polsce linie lotnicze powinny informować klientach o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką. Zobowiązuje je do tego unijna dyrektywa Omnibus, która została w Polsce implementowana 1 stycznia 2023 r. Jej celem jest położenie kresu promocjom, które w rzeczywistości nimi nie są. Od momentu jej wprowadzenia nie wystarczy, by sprzedający przekreśli poprzednią cenę i wyeksponował niższą. Poza tym musi wskazać, jaka była najniższa cena produktu w ostatnich 30 dniach.

Wizz Air informuje klientów o zniżkach

Dotychczas jedyną linią lotniczą w Polsce, która stosuje się do przepisów jest Wizz Air. W środę 21 sierpnia linia przeceniła wybrane połączenia. Pod cenami wybranych lotów widniała informacja o najniższej cenie z 30 dni, która okazała się jeszcze atrakcyjniejsza od oferowanej promocji.

Według Rynku Lotniczego pozostałe linie nie zamieszczają takiej informacji.

UOKIK przy okazji wdrożenia dyrektywy nie zostawił złudzeń – przewoźnicy lotniczy także powinni informować, czy w ciągu miesiąca można było kupić tańszy bilet.

„Linie lotnicze również są zobowiązane do stosowania przepisów ustawy i do podawania najniższej ceny z okresu 30 dni poprzedzających rozpoczęcie promocji obok ceny aktualnej. Te informacje powinny być przedstawione w sposób jednoznaczny, niebudzący wątpliwości oraz umożliwiający porównanie cen. Przepisy dotyczą sprzedaży stacjonarnej, internetowej i reklamy – przekazał dwa lata temu Departament Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czytaj też:
Limit płynów i overbooking bez tajemnic. 10 rad przed pierwszym lotem
Czytaj też:
Ranking najbezpieczniejszych linii lotniczych. Tak wypadły Ryanair i Wizz Air

Opracowała:
Źródło: Wprost / Rynek Lotniczy