Od 3 września najszybszy pociąg PKP Intercity będzie pokonywał trasę z Krakowa do Gdańska w 4 godziny i 50 minut, a z Krakowa do Warszawy w 2 godziny i 10 minut – osiągając rekordowe w historii kolei czasy przejazdów. Natomiast w 3 godziny i 33 minuty pojedzie skład z Warszawy do Wrocławia. W rozkładzie jazdy pojawi się także nowe połączenie IC Koziołek z Lublina do Poznania.
PKP szykuje duże zmiany dla podróżnych
Z pociągów PKP korzysta wielu Polaków. I z pewnością ucieszy ich informacja o korekcie rozkłazdu jazdy, która przewiduje m.in. krótsze czasy przejazdów między dużymi miastami, czy też zupełnie nowe połączenia.
Krótsze czasy przejazdów
Pasażerowie krócej będą podróżować między innymi na trasie Kraków Główny – Gdańsk Główny. Najszybszy pociąg przewoźnika pokona ten odcinek w 4 godziny i 50 minut. To o 17 minut krócej niż dotychczas i o 6 minut krócej niż najlepszy w historii polskiej kolei czas jazdy. Również z Warszawy do Krakowa pasażerowie pojadą w krótszym czasie. 2 składy pokonają tę trasę w 2 godziny i 10 minut, co również stanowi rekord. Wielu podróżnych ucieszy również lepszy czas przejazdu na trasie Warszawa Centralna – Wrocław Główny. Najszybszy skład PKP Intercity pokona ją w 3 godziny i 33 minuty – o 16 minut krócej niż w okresie wakacyjnym. Około 20 minutowemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu między Warszawą Centralną a Poznaniem Głównym.
Nowa trasa kolejowa
Narodowy przewoźnik przewidział od września kolejny skład do obsługi połączenia na trasie Lublin Główny – Poznań Główny. IC Koziołek dołączy do składów IC Lubuszanin oraz IC Górski i będzie trzecim pociągiem kursującym bezpośrednio pomiędzy stolicami województw wielkopolskiego i lubelskiego. Pociąg będzie jeździł codziennie, a po drodze zatrzyma się między innymi w Łodzi, Tomaszowie Mazowieckim, Radomiu oraz w przywróconej po latach Drzewicy i Przysusze.
Trasę z Lublina do Radomia IC Koziołek pokona w 1 godzinę i 24 minuty, do Łodzi dojedzie po 3 godzinach i 3 minutach, a całą drogę przejedzie w 6 godzin i 20 minut.
Trwa modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego i aby zapewnić sprawne kursowanie pociągów, część z nich nadal będzie kierowana przez stację Warszawa Gdańska. Od 3 września do 11 listopada br. taka sytuacja będzie dotyczyła 89 pociągów, przede wszystkim jadących w kierunku wschodnim. Na trasę przez Warszawą Centralną wróci natomiast wiele połączeń kursujących w kierunku zachodnim, w tym pociągi Berlin-Warszawa-Express (oprócz ostatniego kursu z Berlina).
Więcej pociągów z możliwością graficznego wyboru miejsc
Od września będzie więcej pociągów, w których podróżni będą mogli wybrać miejsce ze schematu graficznego. Do listy 100 już udostępnionych połączeń obsługiwanych składami wagonowymi z tą funkcją dołączy kolejnych 18 par połączeń. Graficzna rezerwacja miejsc to funkcjonalność znana podróżnym m.in. z linii lotniczych. Pozwala wybrać konkretne miejsce w wagonie czy sprawdzić frekwencję w danym pociągu.
Do niedawna funkcja ta była dostępna jedynie w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, które mają stałą liczbę miejsc siedzących. Od połowy lutego tego roku rozwiązanie to dostępne jest również w wybranych składach wagonowych kategorii EIC.
Czytaj też:
Nowa atrakcja Świnoujścia? Przejazd przez zamkniętą strefę możliwy za 4 złoteCzytaj też:
Wielki sukces aplikacji PKP Intercity. Podróżni za to ją cenią