W ostatnich dniach sporo słyszeliśmy o trasach, które znikną z siatki Wizz Air. Węgierska tania linia, która jest drugą najpopularniejszą w Polsce, pod koniec października usunie ze swojej oferty połączenie Rzeszów-Mediolan. Nie ziści się także ambitny plan realizacji połączeń Mediolan-Abu-Zabi – byłaby to wyjątkowa propozycja, jedna z najdłuższych tras europejskiego niskokosztowca.
Wizz Air kasuje trasę z Polski
Tym razem pasażerowie pożegnają „bliską egzotykę”, czyli coraz bardziej lubiane przez Polaków Maroko. Choć zwykle linie wznawiały połączenie na tej trasie w październiku, obecnie możliwość rezerwacji biletów z Lotniska Chopina nie jest dostępna. Połączenie zostało uruchomione przez Wizz Air w 2018 roku, jako drugie po Agadirze. Było ono wynikiem umowy partnerskiej podpisanej pomiędzy Marokańskim Narodowym Biuro Turystyki a linią. Loty nie były realizowane wyłącznie czasie pandemii koronawirusa (lipiec 2020 – październik 2022).
Maroko z PLL LOT
Bez konkurencji na tej trasie zostaną Polskie Linie Lotnicze LOT, które bardzo niedawno ogłosiły uruchomienie połączeń z Lotniska Chopina do Maroka. Wystartują one 29 października, a połączenie będzie obsługiwane z częstotliwością dwóch rejsów tygodniowo przez cały sezon zimowy.
W sezonie jesienno-zimowym do Maroka turyści polscy turyści polecą także z Krakowa (Ryanair). Irlandzka linia także rozwija się w tym kraju. W 2023 r. Maroko podpisało z nią umowę, dzięki której roczna liczba obsłużonych pasażerów liczba lotów ma wzrosnąć z 4,5 miliona do 10 mln do 2027 roku. Potencjał turystyczny Maroka rośnie. W ubiegłym roku kraj odwiedziło ponad 17,4 mln osób, co stanowiło wzrost o 20 proc. w porównaniu z 2023.
Wizz Air obsługuje obecnie ponad 170 tras z Polski, z 28 krajami. W 2024 r. węgierski przewoźnik przewiózł w Polsce 11,5 mln pasażerów.
Czytaj też:
To nieodkryty skarb pełen słońca. Polacy zaczęli szturmować ten kierunekCzytaj też:
Egzotyczny kierunek wraca do siatki Ryanair. Polacy polecą tu już w grudniu