Poważne zmiany na europejskim lotnisku. Wprowadzili „specjalne kolejki”

Poważne zmiany na europejskim lotnisku. Wprowadzili „specjalne kolejki”

Dodano: 
Lotnisko
Lotnisko Źródło:Shutterstock
Na jednym z największych lotnisk w Europie wprowadzono zmiany, przez które pasażerowie muszą pamiętać o specjalnych rejestracjach i kolejkach. Wszystko ma zapobiec tworzeniu się długiego „sznura turystów”.

Światowe lotniska co rusz wprowadzają zmiany. Czasem te wychodzą nam na lepsze, innym razem tworzą utrudnienia. Jednym z ciekawszych udogodnień było ostatnie znoszenie limitów płynów w bagażach, na które zdecydował się m.in. port Londyn-City. Aktualne wieści dotyczą portu Schiphol w Amsterdamie – tym razem chodzi o wprowadzenie przedziałów czasowych do kontroli bezpieczeństwa.

Lotnisko Schiphol w Amsterdamie wprowadza zmiany

Po tym jak ogłoszono zmiany dotyczące lotniska Schiphol w Amsterdamie, wiele osób może reagować niepokojem. Niebawem mają tam panować nieco inne zasady niż do tej pory. W ostatnim czasie na miejscu często tworzyły się długie „sznury pasażerów” – aby ich uniknąć, zaproponowano nowy system. Okazuje się, że teraz turyści będą musieli rejestrować się na stronie internetowej, aby stanąć w odpowiedniej kolejce.

W praktyce ma wyglądać to tak. Każdy, kto zaplanował lot z Schiphol, może zarejestrować się na stronie internetowej lotniska, wybrać odpowiedni przedział czasowy i po otrzymaniu kodu QR udać się do kontroli po odprawieniu bagażu.

W komunikacie prasowym lotniska zdradzono, że zasada wygląda następująco: „Po rejestracji zgłaszasz się do specjalnej kolejki na sloty czasowe, oczywiście we właściwym czasie, abyś nie musiał stać w zwykłej kolejce do kontroli bagażu”.

System idealny na wakacje. Ma rozładować tłumy na lotnisku

Choć na pierwszy rzut oka pomysł lotniska może wydawać się dziwny, w rzeczywistości ma on usprawnić cały proces związany z podróżowaniem. – Tego lata nowy system ma pomóc w rozładowaniu wakacyjnych tłumów i pozwolić na uniknięcie stania w długich kolejkach – mówiła mediom dyrektor operacyjna Schiphol Patricia Vitalis.

Niestety do tej pory wiele osób narzekało na utrudnienia na Schiphol, a lotnisko długo szukało idealnego sposobu na rozwiązanie problemu. Jakby tego było mało, kilka dni temu port odnotował awarię, przez którą tysiące pasażerów zostało bez bagażu. W ostatnim czasie chaos wywoływało głównie kilkugodzinne czekanie na odprawę, przez to pojawiały się opóźnienia lotów, a niektóre rejsy były odwoływane w ostatniej chwili.

Wygląda na to, że po wprowadzeniu przedziałów czasowych do kontroli bezpieczeństwa, sytuacja się poprawi. Tego typu system testowano tam już w m.in. w majówkę i korzystało z niego aż 20 proc. podróżnych.

Czytaj też:
Tak będzie wyglądał terminal i dworzec CPK. Dach w kształcie diamentu to początek
Czytaj też:
Na pokład zabierzesz nawet 2 litry płynów. Kolejne lotnisko znosi ograniczenia

Opracowała:
Źródło: PAP