Uciążliwy pasażer zapłaci za swoje zachowanie. Ryanair wniósł oskarżenie

Uciążliwy pasażer zapłaci za swoje zachowanie. Ryanair wniósł oskarżenie

Dodano: 
Samolot
Samolot Źródło: Shutterstock
Popularna linia lotnicza poinformowała o wszczęciu postępowania karnego przeciwko jednemu ze swoich pasażerów. Mężczyzna doprowadził do opóźnienia samolotu.

Ryanair po raz kolejny udowadnia, że taktuje wybryki pasażerów bardzo poważnie. Tania linia lotnicza wszczęła kolejne cywilne postępowanie karne, tym razem przeciwko podróżnemu, który doprowadził do 40-minutowego opóźnienia lotu. Podczas rejsu z Lanzarote do Santiago, który odbył się 17 stycznia 2024 roku, mężczyzna próbował przekonać pracowników pokładowych, że jest dyplomatą ONZ I zająć miejsce, które nie było mu przypisane. Po odmowie stał się agresywny.

Ryanair nie toleruje niewłaściwego zachowania

Usunięcie z pokładu nie jest najgorszym scenariuszem, jaki może spotkać pasażerów. Niewłaściwe zachowanie w samolocie może mieć także dalsze, o wiele bardziej dotkliwe konsekwencje. Przekonał się o tym klient linii lotniczej Ryanair, który 17 stycznia 2024 roku miał podróżować rejsem z Lanzarote do Santiago. Mężczyzna po wejściu na pokład zaczął jednak kłócić się z załogą. „Twierdził, że jest dyplomatą ONZ z immunitetem dyplomatycznym, próbował zająć miejsce, które nie było mu przypisane i stał się słownie agresywny, gdy załoga poprosiła o pokazanie jego karty pokładowej” – czytamy w przekazanym komunikacie. Lokalne służby wyprosiły mężczyznę z samolotu, zanim ten wystartował, jednak lot opóźnił się o 40 minut. „Wszczęliśmy prywatne postępowanie karne przeciwko temu pasażerowi, w którym sąd może nałożyć karę od 3 do 12 miesięcy pozbawienia wolności lub grzywnę w wysokości od 6 do 18 miesięcy pensji” – mówi Alicja Gołębiowska, Head of Comms Ryanair CEE & Baltics.

To nie pierwszy taki przypadek

Ryanair już w przeszłości udowadniał, że nie daje pasażerom taryfy ulgowej. Na początku stycznia przewoźnik złożył wniosek do sądu o odszkodowanie w wysokości 15 tysięcy euro od innego pasażera. „To niedopuszczalne, że pasażerowie, z których wielu przebywa na rodzinnych wakacjach, cierpią z powodu niepotrzebnego opóźnienia spowodowanego zachowaniem jednego niestosownie zachowującego się pasażera” – uważa przedstawicielka linii.

Czytaj też:
Ryanair kasuje połączenia z Polski. Takie zmiany dotkną turystów
Czytaj też:
Ten dokument zostanie z nami na dłużej. Rewolucja w Ryanair się opóźni

Opracowała:
Źródło: Materiały prasowe / Biuro Prasowe Ryanair