Booking.com już wypłaca pieniądze turystom. Dostałam do wydania 40 zł

Booking.com już wypłaca pieniądze turystom. Dostałam do wydania 40 zł

Dodano: 
Booking.com
Booking.com Źródło: Shutterstock / Screen Booking.com
Platforma rezerwacyjna Booking.com zaczęła proces wypłat pieniędzy dla polskich klientów. Niemal każdy, kto kupował tam nocleg od stycznia 2023 roku, mógł ubiegać się o rekompensatę.

Od dawna wiedziałam, że Booking.com ma zwracać pieniądze klientom lub podnosić im ich poziom w programie lojalnościowym Genius. Jako że od lat korzystam z tej platformy, sama złożyłam reklamację i czekałam. Nie spodziewałam się, że środki od platformy trafią na konto jeszcze w tym roku. Sprawdziłam jak je wykorzystać z wirtualnego portfela.

Pieniądze dla Polaków od Booking.com

„Twoje środki na podróże już są gotowe” – taką wiadomość otrzymałam na maila od Booking.com. Zostałam poinformowana, że pieniądze dostępne są w tzw. portfelu i że mogę je wykorzystać do rezerwacji obiektów, atrakcji i innych produktów. Natychmiast otworzyłam aplikację, by sprawdzić, czy to prawda i okazało się, że otrzymałam 40 zł. Moja sytuacja wyglądała tak, że miałam już 3. poziom Genius, więc platforma musiała przyznać pieniądze.

Osoby, które mają aktualnie niższy poziom konta, powinny zauważyć podwyższenie o jeden poziom. Czy inni Polacy też już otrzymali rekompensatę od Booking.com? Jeśli złożyli reklamację, szansę są na to duże. Nie wiem jednak jaki wpływ na, to kiedy dostajemy środki, ma moment, w którym wysłaliśmy wniosek. Ja zrobiłam to już co najmniej kilka miesięcy temu. Na wykorzystanie nagrody mam rok, czyli do 4 grudnia.

Przypomnijmy, za co ta rekompensata. Platforma Booking.com została oskarżona przez UOKiK o stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i została zobowiązana do przyznania klientom rekompensat. Te dostępne są dla wszystkich, którzy od 23 stycznia 2023 zrobili na Bookingu jakąkolwiek rezerwację. Dziś platforma ma by bardziej przejrzysta m.in. jeśli chodzi o prezentowanie cen.

Portfel Booking.com

Jak wykorzystać pieniądze z portfela Booking.com?

Portfel Booking.com nie jest czymś na zasadzie wewnętrznego konta pieniężnego, na które możemy wpłacać pieniądze samodzielnie. Jeśli się tam pojawiają to wyłącznie jako nagroda lub rekompensata od samej platformy. Wcześniej nigdy nie miałam tam funduszy, więc zastanawiałam się, jak technicznie mogę wykorzystać te pieniądze. Przecież nocleg, za który chcę zapłacić, kosztuje zwykle więcej niż 40 zł. By się udało zrealizować płatność, wystarczy podjąć proste kroki.

Żeby zapłacić za nocleg portfelem Booking.com, wystarczy przy podejmowaniu płatności wybrać opcję „Twój Portfel”. Najpierw trzeba jednak się upewnić, że dany obiekt przyjmuje tego typu płatności – taki komunikat pojawia się automatycznie przy danym hotelu. To coś w stylu: „W tym obiekcie możesz wykorzystać środki z Twojego Portfela”.

Gdy już wiesz, że ta opcja jest dostępna, możesz wybrać ją jako metodę zapłaty i zdecydować jaką część środków chcesz z niego wykorzystać. Jeśli dany nocleg jest droższy niż kwota, którą posiadasz (np. 40 zł), brakującą resztę zwyczajnie dopłacasz pieniędzmi ze swojej karty lub np. blikiem. System automatycznie pomniejszy cenę rezerwacji o saldo portfela (kuponów/nagród). Oto jak to wygląda:

Booking.com

Też chcecie coś zyskać? Wnioski o rekompensatę od Booking.com można składać do połowy stycznia 2026 roku, czyli przez 3 miesiące od otrzymania wiadomości e-mail z informacją o możliwości złożenia reklamacji. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to niemalże ostatni moment.

Czytaj też:
Hotelarze kontra Booking.com. Platforma obciążona gigantyczną karą
Czytaj też:
Dzięki temu odzyskasz zwrot po wakacjach. Polacy o tym nie pamiętają

Źródło: booking.com/Wprost